Czy warto inwestować w reklamę?

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie czy warto inwestować w reklamę? Czy wydane pieniądze chociażby zwrócą się, nie mówiąc już o zyskach?

Oczywiście nigdy nie możemy mieć pewności, czy nasz biznes wypali, ale jeśli nie przeznaczymy odpowiedniego budżetu na reklamę, to nie mamy szansy na zaistnienie na rynku. Do dyspozycji mamy 2 aspekty reklamy: internet i gadżety poligraficzne.

Ten pierwszy to przede wszystkim strona internetowa. Bez odpowiednio przygotowanej strony bardzo ciężko jest wybić się w swojej branży. Tylko fachowcy typy kafelkarze czy hydraulicy mogą się bez niej obyć, cała reszta potrzebuje jej jak człowiek powietrza. Drugą kwestią jest to, aby kliencie mogli odnaleźć naszą stronę internetową. Aby tak się stało najprościej jest zainwestować w usługi pozycjonowania. Pozycjoner, jeśli skuteczny, to sprawi, że nasza strona znajdzie się w TOP10 w wyszukiwarce google na interesujące nas frazy. Plusem tego typu reklamy jest to, iż z reguły płaci się tylko za efekty, jeśli trafimy na mało wydajną firmę pozycjonerską, to nie zapłacimy ani złotówki.

Drugim rodzajem reklamy jest inwestycja w gadżety reklamowe, takie jak wizytówki, ulotki, kalendarze, plakaty, banery. Plusem tego typu reklamy jest to, że samodzielnie możemy przekazać ją klientowi. Po jej otrzymaniu klient wielokrotnie ma z nią styczność, podobnie osoby z jego najbliższego otoczenia. Poza tym, w przypadku np kalendarzy, długopisów czy notesów, klient otrzymuje po prostu bardzo przydatny przedmiot i mile wspomina kontakt z naszą firmą.

Post Author: Bartosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *